Glad Påsk, sommartid o Aprilväder 🤔

Jaha, så sitter man här igen, o ska försöka få ihop ett inlägg, som egentligen skulle varit flera stycken, men så har livet kommit emellan… 🤪

Jag skulle skriva att mitt projekt numera går att nyttja, till småfisarnas glädje, o Litens förvirring. Lite inredning som får komma efterhand bara..

Jag skulle skriva att bilen blivit premiärtvättad för i år, men den har hunnit bli skitig igen…🥴

Jag skulle skriva att vi fick en rejäl leverans av ägg före Påsk, o att de faktiskt varit påsk, vilket jag inte firat nåt – eftersom småfisarna blev kastrerade på skärtorsdagen, o att de va goa 5 dagar ledigt…

Att morsan o Håkan tittade upp en sväng, o att Mi tittade inom då med.. att de blev lite rörigt eftersom Iriz o Izzy valde att matvägra då, o vi fick ta en tur till Våxtorp med dom lite oplanerat… (allt blev bra till sist, när dom fick lite mera smärtstillande) De åts våfflor, eftersom jag inte hann med de den 25:e när de var våffeldag, o så spelade vi en massa kort.
På söndagen va de sommartid o de blev kollat så att solseglet fick plats inuti mitt projekt, o de funkade skitbra!
Annandag Påsk blev de vår med 17 goa grader, o töserna fick komma ut en liiiiten sväng. Liten, eftersom dom ju faktisk fortfarande va hyfsat nyopererade..

O sen skulle jag skriva att de va massor att göra på jobb när påsken va över o samtidigt ny månad – OCH att de blev ett hastigt omslag i vädret, o de va lite va jag befarat, eftersom jag misstänkte att en decimeter blötsnö på nättaket inte va optimalt… O de va precis va de damp ner natten mellan tisdag o onsdag – för ca en vecka sen alltså!! Natten blev som att ha småbarn, Alarm var 1,5 timme för att gå ut o rensa nätet på snö – som annars hade resulterat i ca 1 ton totalt! Osäker på att allt hållit för de.. 😎
När de sen varnades för samma skit på torsdagförmiddagen, så rafsade jag ihop lite underlag på jobb, så de blev jobba hemma – vilket nog sågs lite med ”onda ögat” ?
Gud förbjude att man underlättar för sej!! 😕.Hur som helst, så e de nog inte min grej. Smidigt ja, men jag behöver lite social kontakt med…

Jag skulle skriva att Mell o jag lyckades ta småtösernas stygn (vars ett) i söndags… Såklart inte utan problem… De e ju inte så att dom lägger sej på rygg o ligger stilla o låter oss plocka dom… Haha… Nej, lite slagsmål o fasthållning krävdes, men till sist så va dom borta! 👍👍👍

Ja, o sen blev de snyggat till i häckarna i de fina vädret o pricken över I va premiärklippning av gräset i förrgår 😁 Eller på baksidan e de mest mossa – men de e nästan grönt o mjukt att gå på, o jag orkar inte bry mej…
O igår kom alltså småfisarna ut på riktigt, o dom har fått komma ut lite idag med… Spännande tycker dom! Konstigt tycker Liten, o lite trixigt tycker jag… När LIten vill va utanför, men inte har helt kläm på att ta sej in genom luckan… Men jag tror att de ger sej…

O ja… Lite bilder såklart…

O nu va de onsdag kväll… Idag har jag varit på företagshälsan, o blev omhändertagen av samma tjej som kom oanmäld till Ragn-Sells för 22 år sen, o kollade så att vi var nyktra på jobbet 😂😂 Shit va tiden går, o så glad hon gjorde mej 😁 Ibland behövs så lite…

Nu behövs nåra timmars sömn, till att börja med.. 😴😴
Over’n out 😜

Lämna en kommentar